قیر یا آسفالت کاربردهای گسترده ای هم در پالایش و هم در ساخت و ساز روسازی، جاده و سقف دارد. قیر به عنوان یک چسب عمل می کند.
بسته به عیار قیر بشکه ای 220 لیتری قبل از مخلوط شدن با سنگدانه و اعمال آن، بین 140 تا 170 درجه سانتیگراد گرم می شود. به دلیل ماهیت چسبناک آسفالت، مشخصات پمپ قیر معمولی پمپهای دندهای چدنی است که به آرامی کار میکنند.
ذرات سنگدانه را به هم متصل می کند و دارای خواص آب بندی عالی است که در برابر نفوذ آب مقاوم است و در آب نامحلول است. دوام، فراوانی و هزینه ساخت آن را به یک راه حل اقتصادی برای پوشش مناطق بزرگ تبدیل کرده است.
تا سایش با دندانههای سخت را به حداقل برسانند.با توجه به پتانسیل آن برای انجماد در تجهیزات، مهم است که ژاکت های گرمایشی روی هر پمپی نصب شود تا از سرد شدن آن جلوگیری کند، آن را به شکل مایع و با ویسکوزیته کم نگه دارد.
گزینه های آب بندی شامل غده بسته بندی شده است که طول عمر آب بند را فراهم می کند زیرا در هنگام راه اندازی در صورت جامد شدن آسفالت در پمپ نسبت به آب بندی مکانیکی آسیب کمتری دارد.
از کوپلینگ های مغناطیسی می توان برای آب بندی کامل پمپ ها استفاده کرد. پمپهای امولسیون قیر معمولاً بدون شیر تخلیه ساخته میشوند.
زیرا از شیرهای تسکین خارجی استفاده میشود که مستعد گرفتگی نیستند.مخلوط های آسفالتی جزء اصلی ساخت و سازهای راه هستند.
این مخلوط ها در طول فرآیند ساخت و ساز و چرخه زندگی خود در معرض سطوح دمای بالا قرار می گیرند. پیری قیر به دلیل اثرات مضر دماهای بالا بر روی مخلوط های آسفالتی رخ داده است که منجر به اکسیداسیون، تبخیر و سخت شدن فیزیکی در ساختار قیر می شود.
پدیده پیری می تواند سختی و شکنندگی قیر را تشدید کند که بر عملکرد مخلوط های آسفالتی تأثیر منفی می گذارد. محققان انواع مختلفی از افزودنیهای قیر را برای کاهش اثرات منفی پیری قیر بررسی کردهاند که در این میان افزودنیهای زیست توده برای محققان جذابتر است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.